|
|
Formulär längst ner på sidan
|
|
|
Namn: Inga o Roland
Klubb: Pan o Wärend
Skrivet: 26/10 -00 kl 16:22
Hoppas verkligen att Ert engagemang för Sternös bevarande ger önskat resultat!!
Trevligt att läsa om ungdomarnas Norgeresa och det hårda Blodslitet - tänkt att springa 16 km och inte vara riktigt trött ! Gabbe, vi ser fram emot rapport från höst-öst-resan! Kanske någon får upplevelser på Bornholm som vi får läsa - trevlig resa förresten !!! Från Roland: Stigmännens budkavlar är något speciellt - tack för att jag fick vara med ännu en gång och "botanisera" på Stiby backe ! | |
|
Namn: Magnus Holmgren
Klubb: Stigmännen - Karlshamns OK
Skrivet: 25/10 -00 kl 23:12
Aj, aj, Peter, reklam kostar pengar! :-)
| |
|
Namn: Jan-Inge Martinsson
Klubb: Skogsfalken
Skrivet: 20/10 -00 kl 09:39
Läste att ni engagerat er i Sternös överlevnad. Härliga tag! Lycka till!!!
Behöver ni folk vid något protest tillfälle, så finns det säkert flera orienterare i kommunen som är villiga att hjälpa till. Åtminstone jag. | |
|
Namn: Peter Holmgren
Klubb: Stigmännen
Skrivet: 19/10 -00 kl 19:55
Tack för en bra träning Cajsa och Lisa. Banorna var bra. Kartan passar extremt bra till denna typ av träningar, med tanke på skalan och den omfattning av stigar som finns gör att även ovana nattlöpare kan vara med.
Terrängen ser verkligen annorlunda ut i mörker jämfört med i dagsljus. Tack än en gång Vill bara passa på att tala om att jag är uttagen till SM i automation som går av stapeln i Åtvidaberg vecka 46. För att komma så här långt så ställde jag upp i en utagningstävling på internet den 28 augusti. Vi är faktiskt hela fyra personer från Kristianstad. Varav jag är den enda som fortfarande går i skolan. Medan de andra gicka ut i år eller för två år sen. För mer info skicka mig ett mail eller gå till www.aut.just.nu eller skicka mig ett mail så svarar jag. PS ni får hemskt gärna sprida detta till andra speciellt elföretag. DS | |
|
Namn: Cecilia
Klubb: Stigmännen
Skrivet: 2/10 -00 kl 20:31
Tisdagsträningen den 3:e oktober har som samlingsplats Saltsjöbadens parkering.
Kontrollplockning med älgjaktsinspiration. Starten skall enligt tidigare planering ske klockan 18.00, dock blir det fort mörkt så att jag kommer att vara på plats senast 17.30. | |
|
Namn: Bosse
Klubb: Stigmännen
Skrivet: 30/9 -00 kl 07:16
TACK Johan för en rolig träning med många svåra kontroller.
Synd att inte flera ville prova på. | |
|
Namn: Martin Byggeth
Klubb: OK Dacke
Skrivet: 29/9 -00 kl 08:37
Tråkigt att disciplinen inte var bra, men bussigt av er att ställa upp och hjälpa till trots stort merarbete. Jag vet däremot inte riktigt om jag förstår tiderna i alla fall. Skjuter man starten med 2 minuter borde detta endast påverka första sträckans tid till första kontrollen. Alla övriga sträcktider borde ju stämma och summan av dessa sträcktider borde ge korrekt totaltid. Ni kanske har beaktat detta på något sätt, men jag tror det vore bra att kolla sträcktiderna så att den tid som anges som sluttid stämmer med den tid som anges som totaltid vid sista stämplingen (dvs summan av sträcktiderna).
| |
|
Namn: Christian lindblom
Klubb: Stigmännen Karlshamns OK
Skrivet: 28/9 -00 kl 23:37
Detta beror på att vi fick senarelägga starten med två minuter p.g.a. att vi fick in lagändringar *alldeles* för sent, vilket medförde att vi inte hade några startlistor till startpersonalen i tid. Det är för många klubbar som inte lämnar in lagändringar i tid.
Och många har dessutom bytt brickor, ibland mellan alla deltagare ifrån klubben. Som de flesta bör veta så är brickan knuten till STRÄCKAN inte löparen när det gäller kavlar. Hade inga ändringar av brickor skett så hade vi sluppit de flesta problem vi hade under tävlingen. Vi hoppas att nästa kavlearrangör slipper att få dessa problem. | |
|
Namn: Martin Byggeth
Klubb: Dacke
Skrivet: 28/9 -00 kl 22:47
Hej. En liten fråga på DM-budkavlens tider. Summan av sträcktiderna är konsekvent 2 min. större än angiven totaltid för alla löpare. Varför?
| |
|
Namn: Magnus Holmgren
Klubb: Stigmännen - Karlshamns OK
Skrivet: 27/9 -00 kl 12:58
Nu gör de det :-)
| |
|
Namn: Jonas Axelsson
Klubb: Kungälvs OK
Skrivet: 25/9 -00 kl 18:23
Hej!
Varför visas ej resultaten för oss som sprang öppen klass på DM-budkavlen? Jag vet att de banorna inte ingick i tävlingen men det hade varit kul att få se sina sträckresultat ändå. Tjip! | |
|
Namn: Lasse Nilsson
Klubb: Stigmännen
Skrivet: 16/9 -00 kl 15:13
Hej, alla hälsas välkomna till uppbyggnad av TC lör. 23/9 kl. 16.00, kan du inte komma ?, kontakta mig snarast eller skicka någon ersättare.
| |
|
Namn: Jakob Bengtsson
Klubb: Stigmännen - Karlshamns OK
Skrivet: 10/9 -00 kl 21:58
Detta är inget test.
| |
|
Namn: Magnus Holmgren
Klubb: Stigmännen - Karlshamns OK
Skrivet: 8/9 -00 kl 11:02
Detta är ett test.
| |
|
Klubb: Stigmännen - Karlshamns OK
Skrivet: 7/9 -00 kl 23:26
Om ni är riktigt uppmärksamma märker ni att gästboken är utbytt. Den körs nu på vår "egen" server i stället för att använda www.alxbook.com (vilken i stort sett alla andra orienteringsklubbar jag känner till som har hemsidor använder, så även vi, ända tills nu). Skillnaden är inte stor, men det hela verkar gå lite snabbare. Jag ska inom kort lägga till en funktion så att man kan ångra sitt senaste meddelande, om man gör det strax efter att man skrivit det.
Säg genast till om det är något som inte fungerar! För övrigt verkar det som om sommaren kom tillbaka på kort besök. Idag hade vi ljuvligt sommarväder med 20 grader eller lite mer här i Linköping. Var det lika varmt i Karlshamn? I natt ska det bli regn igen. | |
|
Namn: Jonas Axelsson
Klubb: Kungälvs OK / Stigmännen
Skrivet: 4/9 -00 kl 08:05
Grattis till fina prestationer på ungdomsserien, kul att se "Stigpojkar" och "Stigtjejer" överst på pallen.
Ses vi på 25-manna? /Jonas | |
|
Namn: Lillemor
Klubb: OK Vilse 87
Skrivet: 24/8 -00 kl 10:57
När kommer resultaten för de öppna klasserna (från i söndags alltså)?
| |
|
Namn: WM (Webmaster, Jakob)
Klubb: Stigmännen
Skrivet: 23/8 -00 kl 17:34
Ola Söderberg-> Ja det finns fler Ola, du och sedan han som inte vågar stå för vad han skriver.
Tack så mycket för den fina kritiken på tävlingen. Ola Söderberg-> Ja det finns fler Ola, du och sedan han som inte vågar stå för vad han skriver. Tack så mycket för den fina kritiken på tävlingen. Sträckresultaten är på väg. P g a att SportIdent inte har några program som klarar av den här typen av tävlingar måste all uträkning av sträckresultat ske manuellt. | |
|
Namn: "En som undrar"
Skrivet: 22/8 -00 kl 20:53
När kommer sträcktiderna från breddbudkavlen....??
| |
|
Namn: Ola Söderberg
Klubb: OK Skogsfalken
Skrivet: 22/8 -00 kl 17:10
Hrrmmmmm, Det var faktiskt inte jag som bad om några resultatlistor herr eller fru WM.......eller det kanske var någon annan ola du syftade på. Bara för att det kommer ett mail från någon i OKS behöver det nödvändigtvis inte vara jag. Några fler medlemmar är vi faktiskt......
Jag vill däremot passa på att tacka för ett mycket bra arrangemang. Det var kanonroliga banor. | |
|
|
|
www.stigmannen.se |